11 Eylül 2014 Perşembe

Posted by jinson on 04:09 No comments



Ne zamandır aklımdaydı. Ha bugün ha yarın yapayım diye düşünürken bugün akşam beş çayının yanına yapmak geldi içimden. Gayet de kolaymış ve tadı da bir o kadar güzel. Bizimkiler çok beğendi. Sizlerin de beğeneceğinizi umuyorum ve tarifini veriyorum.



Hamuru İçin :

6 su bardağı un
2 su bardağı ılık su
1 paket yaşmaya
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tereyağı





Kıymalı İç :

300g kıyma
2 rendelenmiş soğan
2 domates dogranmış
1tatlı kaşıgı salça
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
1yumurta(üzerine)

Arzu eden kıymalı iç yerine peynirli, ıspanaklı da yapabilir.

Hamurunu yapmak için yaş mayayı (ben kuru maya kullandım ve göz kararı bir yemek kaşığına yakın) 2 bardak ılık su ile birlikte yoğuracağımız kaba koyup 5 dakika bekletelim. Unu ve tuzu ekleyip yoğuralım. Yoğurma işlemi bitince kaç tane yapmak istiyorsak pazılara bölelim.Yalnız ne çok küçük ne de çok büyük olsun. Orta karar bir pazı yeterli olacaktır.
Her parçayı elips şeklinde elimizle şekil vererek açalım. Ortasına harcımızı koyup, kenarlarını ortaya doğru kıvıralım. Yağlanmış tepsiye dikkatlice yerleştirerek üstüne yumurtayı bir fırça yoksa el yardımıyla sürelim. Yarım saat dinlendirdikten sonra 200 derecelik fırında önce altını, sonra üstünü hafif pembeleşinceye kadar pişirelim. Fırından çıkar çıkmaz evimizdeki tereyağı veya kullandığımız bir margarin ile pidemizin kenarlarını yağlayalım ki kurumasını önleyelim…

Afiyet Olsun Efendim…




0 yorum:

Yorum Gönder

Bu Tarifi Beğendiniz mi ?